Miekkailuesittelyt

Historiallisen miekkailun esittely käynnissä

Miekkailuesittelyt

Oulun Miekkailuseura järjestää normaalin harjoittelutoiminnan ohella esittelyjä kouluissa ja liikuntatapahtumissa sekä erillisiä kokeilumahdollisuuksia yksityisille ja yrityksille.

Ota yhteyttä ja pyydä esittely tai kokeilu! Yritysesittelyjä järjestettäessä on hyvä ottaa yhteyttä hyvissä ajoin, jotta tapahtuman järjestäminen onnistuu.

Esittelyt liikuntatapahtumissa

Oulun Miekkailuseura esittelee miekkailua ja seuran toimintaa yleisissä urheilutapahtumissa, kuten Oulun kaupungin liikuntaviraston järjestämässä X-on-tapahtumassa syksyisin. Seuran valmentajia voi tiedottaa liikuntatapahtumista, joissa lajia voi esitellä (ks. yhteystiedot alla). Tulemme mielellämme paikalle – voimme järjestää esityksiä ja pitää esittelypistettä, ja kävijät voivat myös kokeilla miekkoja ja pistämistä esittelijöiden kanssa. Lasten tapahtumissa, kuten X-onissa, voimme pitää myös miekkailupistettä, jossa lapset pääsevät kokeilemaan miekkailua keskenäänkin.

Kouluesittelyt ja -kerhot

Oulun Miekkailuseura järjestää mielellään salillaan tai kouluilla esittelyjä koululuokille. Miekkailua on esitelty mm. liikunnan valinnaisilla kursseilla, joilla tutustutaan eri lajeihin, ja koulujen liikuntapäivien yhteydessä ja seura on pitänyt myös kouluilla järjestettäviä kerhoja. Sisältö mukautetaan tapahtuman luonteen, oppilaiden iän ja määrän mukaan, mutta aina toiminnallisesti, eli oppilaat pääsevät aktiivisesti osallistumaan!

Tunnilla oppilailla (ja opettajalla) tulee olla sisäpelikengät, verryttelyhousut tai vastaavat ja t-paita.

Miekkailuesittelyt yrityksille, yhdistyksille ja yksityisille

Oulun Miekkailuseura tarjoaa yrityksille ja yhdistyksille mahdollisuutta tilata miekkailukokeilu virkistyspäiviin, polttareihin tai vastaaviin tilaisuuksiin. Parituntisen esittelyn aikana esitellään lyhyesti lajia ja tietysti päästään myös kokeilemaan miekkailemista itse. Esittelyn aikana tutustutaan miekkailun jalkatyöhön ja lajille ominaiseen liikkumiseen sekä hyökkäys- ja puolustusliikkeisiin, joita kokeillaan pareittain. Haluttaessa voidaan päätteeksi käydä leikkimielinen miekkailukilpailu – erityisesti polttariesittelyissä tähän yleensä tähdätään!

Osallistujat tarvitsevat mukaansa sisäpelikengät, t-paidan sekä verkkahousut. Esittelyt järjestetään lähtökohtaisesti Oulun Miekkailuseuran salilla. Lisätietoja voi kysellä seuran valmentajilta.